keyboard_arrow_up

Hoe raak ik mijn kerstcalorieën kwijt?

Ieder pondje gaat door het mondje, in het bijzonder tijdens de periode rondom Kerst en Oud & Nieuw. Het leven is dan verrukkelijk: lekker eten en vooral genieten. Maar dan komt het besef: hoe kom ik van die opgebouwde extra kilo’s af? Enkele tips om snel en spelenderwijs weer op uw streefgewicht te komen.

De regel om af te vallen is simpel: door meer te bewegen en minder te eten verliest u calorieën. Om binnen een maand vier kilo af te vallen, mag u niet meer dan 1500 calorieën eten en moet u er 500 extra per dag verbranden, bijvoorbeeld door te sporten.

Wat kan ik eten tijdens het afvallen?

Het is raadzaam om voor uzelf een plan te maken en u daar strikt aan te houden. Bijvoorbeeld:
– Eet drie maaltijden en twee (gezonde) tussendoortjes per dag.
– Sla geen maaltijden over; de verleiding om naar een snack te grijpen wordt dan alleen maar groter.
– Drink voldoende water en/of kruidenthee.
– Neem de trap in plaats van de lift, fiets naar uw werk en speel mee buiten met uw kinderen (bijvoorbeeld een partijtje voetbal)
– Eet geen verzadigde vetten (vooral dierlijke vetten zoals boter), geraffineerde suikers, alcohol en frisdranken.
– Eet langzaam en kauw uw eten goed.

Sporten is afvallen

Sport is dé manier om calorieën kwijt te raken. Om meer dan 500 calorieën te verbranden, moet u minstens een uur joggen, fietsen, squashen, kickboksen of judoën. Maar na een uur badminton of sportschool raakt u ook al 300 calorieën kwijt. Na een uur aqua aerobics, of tafeltennis mag u meer dan 200 calorieën van uw saldo aftrekken.

Poetsen en tegelijkertijd afvallen

Sport u niet graag of heeft u een hekel aan de sportschool? Dan is schoonmaken een uitstekend alternatief. Uw huis ziet er na een uurtje weer uit om door een ringentje te halen en u bent weer wat gewicht verloren. Telt u maar na:
– stofzuigen = 210 calorieën
– ramen zemen = 150 calorieën
– dweilen = 250 calorieën
– vloeren schrobben = 360 calorieën
– tuinieren = 260 calorieën
– staand strijken = 150 calorieën
– trappenlopen = 520 calorieën

Vrijblijvend een afspraak maken

Na het versturen nemen we snel contact met u op om de afspraak definitief in te plannen.

Waarom een afspraak maken?

  1. Eerste afspraak gratis en vrijblijvend
  2. Deskundig en onafhankelijk advies op maat
  3. Snel duidelijkheid over uw situatie

Onze adviseurs worden gemiddeld beoordeeld met een

9.7

Op basis van 1641 beoordelingen

Vrijblijvend gesprek met De Hypotheekadviseur

Onderstaande gegevens hebben we nodig om contact met u op te nemen.

Na het versturen nemen we snel contact met u op om een afspraak in te plannen.

Waarom een afspraak maken?

  1. Eerste afspraak gratis en vrijblijvend
  2. Deskundig en onafhankelijk advies op maat
  3. Snel duidelijkheid over uw situatie

Onze adviseurs worden gemiddeld beoordeeld met een

9.7

Op basis van 1641 beoordelingen