keyboard_arrow_up

Tips voor een gezonde bbq

De weermannen zijn het er over eens: het BBQ-weer is in aantocht! Niets gezelliger dan op een zomerse dag buiten te eten? Veel vlees en vette sauzen? Of gaat u voor een slanke en gezonde BBQ?

Tips voor een gezonde BBQ

Een BBQ met veel wit brood, vet vlees en nog vettere sauzen. Dat is wat er in veel gevallen op tafel komt. Maar is het ook gezond en blijft u er slank bij? Nou, nee… Daarom geven we u een aantal tips voor een gezonde BBQ.

Kies voor mager vlees

Kies voor magere vleessoorten of gevogelte (varkensfricandeau, rosbief, varkenshaas, biefstuk, tartaar, rundergehakt, entrecote, runderlapjes, kipfilet, kalkoenfilet). Marineer het vlees van tevoren, dat scheelt in ieder geval een vet sausje.

Liever geen …

Varkensgehakt, half-om-half-gehakt, hamburger, lamsvlees, karbonade, varkenslap, slavink of speklap. U weet wel waarom!

Overdrijf niet

Eet niet te veel vlees. Bij een BBQ bent u geneigd om veel stukken vlees te eten. Hoeveel vlees eet u eigenlijk op een doordeweekse dag?

Niet te enthousiast

Barbecueën is leuk en zeker gezond (geen boter of olie), maar doe het met beleid. Te enthousiast BBQ’en leidt vaak tot zwartgeblakerd vlees. Dat is wat we niet willen!

Vis: altijd goed

In zijn geheel of als (folie)pakketje met kruiden en groenten. Kies bij voorkeur magere vissoorten (tilapia, schol, tong of garnalen). Maar ook gamba’s, zalm, tonijn of coquilles (aan een spies) warmen zich graag boven de smeulende houtskool!

Meer groente

Gegrilde groenten zijn lekker en bevatten weinig calorieën. Met stukken paprika, champignon, courgette, rode ui, venkel en tomaat maakt u een kleurrijke en overheerlijke groentespies of groentepakketje.

Caloriearme salades en slanke sausjes

Kant-en-klare salades bevatten meestal flink wat mayonaise. Zelfgemaakte salades kunt u zo caloriearm maken als u wilt. Rode sauzen zijn minder vet dan witte. Kies dus voor ketchup, curry of barbecuesaus. U kunt ook zelf sausjes maken op basis van yoghurt, zoals tzatziki en knoflooksaus.

Drink een goed glas en zeg ‘nee’

Drink een goed glas wijn en wissel af met een glas water. Dat scheelt een flinke slok calorieën. Veel extraatjes die bij een barbecue op tafel staan zijn dikmakers (kruidenboter, sausjes, frietjes etc.). Durf dus ‘nee’ te zeggen!

Vrijblijvend een afspraak maken

Na het versturen nemen we snel contact met u op om de afspraak definitief in te plannen.

Waarom een afspraak maken?

  1. Eerste afspraak gratis en vrijblijvend
  2. Deskundig en onafhankelijk advies op maat
  3. Snel duidelijkheid over uw situatie

Onze adviseurs worden gemiddeld beoordeeld met een


9.7

Op basis van 1697 beoordelingen

Vrijblijvend gesprek met De Hypotheekadviseur

Onderstaande gegevens hebben we nodig om contact met u op te nemen.

Na het versturen nemen we snel contact met u op om een afspraak in te plannen.

Waarom een afspraak maken?

  1. Eerste afspraak gratis en vrijblijvend
  2. Deskundig en onafhankelijk advies op maat
  3. Snel duidelijkheid over uw situatie

Onze adviseurs worden gemiddeld beoordeeld met een


9.7

Op basis van 1697 beoordelingen